SEO Yani Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?
Arama motoru optimizasyonu (Search Engine Optimization), arama motorlarının web sayfalarını daha kolay bir şekilde taramasına olanak sağlayan teknik düzenlemelerdir. İngilizce kısaca “SEO” (Search Engine Optimization) olarak ifade edilmektedir. SEO bir nevi doğal bir popülarite sağlama sanatıdır. SEO, Site içi ve site dışı SEO olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Arama motorlarında yükselmek adına yapılan işlemlerin tamamını kapsamaktadır.
Bununla birlikte arama motorları, arama sonuçlarını listelerken algoritmik bir yapı kullanmaktadır. Bu nedenle web geliştiricileri; yazmış oldukları sayfaları bu ayrıntıya dikkat ederek oluşturmak durumundadır. İnternetin ekonomik anlamdaki gücünün artması neticesinde, SEO hızla yaygınlaşmaya başlamıştır.
SEO’nun temel amacı, açılımı itibariyle “Arama Motoru Optimizasyonu” yani Arama Motorlarında üst sıralarda listelenmektir. Bu amaç da, sitelerde yer alan bilgi, hizmet veya satışların daha fazla ilgili kitleye ulaştırılmasını sağlamaktır.
Bence; “Özgünlük” – “Doğallık”, SEO çalışmalarındaki anahtar kelimelerdir. Google’ın yükseltme mantığı doğal bir popülarite esasına dayanmaktadır. Bu doğal popülarite anlayışı içerisinde yapay durumlar fark edilir ve dikkate alınmazlar. Bu yapay çalışmaların sayıca fazla olması, dikkate alınmamasının yanı sıra olumsuz olarak algılanır ve sıralamaya bu olumsuz etki yansıtılır.
Doğal popülarite anlayışı içerisinde, yapılan paylaşım ve tüm SEO çalışmaları, site sahibinin bilgisi dışında yapılan çalışmalar olarak görülmelidir. Bu sayede kullanıcıların siteyi faydalı bularak çeşitli paylaşımlarda bulunduğu izlenimi doğmaktadır.
SEO İnternet reklamcılığının en prestijli ve getirisi en yüksek pazarlama stratejisidir.